Kivonat: |
A lélektan egyébként is sokszor nehéz terület diagnosztikai szempontból, de még ezen belül is különösképpen bonyolult a gyerekek problémaköre, hiszen ők legtöbbször nem tudják szavakba önteni a gondjaikat, a szülőnek, nevelőnek, pszichológusnak a jelekből, tünetekből kell következtetniük a
[>>>]
A lélektan egyébként is sokszor nehéz terület diagnosztikai szempontból, de még ezen belül is különösképpen bonyolult a gyerekek problémaköre, hiszen ők legtöbbször nem tudják szavakba önteni a gondjaikat, a szülőnek, nevelőnek, pszichológusnak a jelekből, tünetekből kell következtetniük a gyökérokra. Ehhez nyújt segítséget Peer Krisztina kötete, aki százötven rávezető kérdés tükrében segít körvonalazni jellemző gyermekkori pszichés problémákat, egyben részletesen be is mutatva ezeket. Az első fejezet témája a "rosszaság" - amely természetesen nem is rosszaság, sokkal inkább az első intő jel arra, hogy valami nem úgy alakul, ahogy ideális lenne. Itt olvashatunk sok egyéb mellett a gyerekekre váró első lelki megpróbáltatásokról, a hisztiről, a kötődésről, a szülőkkel való kapcsolatról, vagy épp az ujjszopásról. Ezt olyan témák követik, mint a hétköznapokban elforduló "döccenők" (pl. alvás, evés, szobatisztaság), a nemi identitás formálódása, a gyerekkori pszichoszomatikus megbetegedések, a hiperaktivitás, a kommunikációs, viselkedési és tanulási zavarok, az autizmus és az Asperger-szindróma, a különféle félelmek, vagy a szorongás és a depresszió. Az utolsó három részben a mese és a játék kiemelkedően fontos szerepéről, a gond esetén javasolt terápiás lehetőségekről olvashatunk, illetve az intézményi háttérről olvashatunk. A szülőknek, pedagógusoknak, szakembereknek egyaránt ajánlható kiadványt irodalomjegyzék zárja. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|