A kisgyermekek nevelésének különböző tartalmi, módszertani kérdéseit villantja fel a tanulmánykötet, melynek bibliográfiával kiegészített fejezetei önálló tanulmányként is megállják a helyüket. Szerzőik a kisgyermeknevelés legkülönfélébb területein tevékenykednek, akik több éves kutatásaik
[>>>]
A kisgyermekek nevelésének különböző tartalmi, módszertani kérdéseit villantja fel a tanulmánykötet, melynek bibliográfiával kiegészített fejezetei önálló tanulmányként is megállják a helyüket. Szerzőik a kisgyermeknevelés legkülönfélébb területein tevékenykednek, akik több éves kutatásaik eredményeit teszik közzé diagramok, ábrák és táblázatok kíséretében. Az első fejezetek a legkisebbek nevelésének történeti előzményeit dolgozzák fel. Az ókori és középkori gyermekkép tanulságokkal szolgál mai nevelési stratégiáink értékelésekor. A további főfejezetek az 1-7 éves gyermekek bio-, pszicho- és szociokulturális környezetével, a nevelési és fejlesztési feladatok aspektusaival, az életkori átmenetek problematikájával, valamint a kisgyermeknevelés specifikus területeivel (anyanyelv, gyermeknyelv) és a sajátos szükségletű kisgyerekek nevelésével foglalkozó írásokat tömörítik. Az utolsó fejezet néhány gyakorlatban is használható játékot, szövegfeldolgozást mutat be. Az angol nyelvű rezümével záródó kötet csecsemő- és kisgyermeknevelő, óvodapedagógus, tanító gyógypedagógus és szociálpedagógus hallgatóknak vagy e területeken dolgozóknak ajánlható.
[<<<]